Μιχάλης Ρακιντζής + Δάκης, Ανδριάνα Μπάμπαλη & Monsieur Minimal

Αρκετός κόσμος ήρθε στην Τεχνόπολη έτοιμος για «ξέφρενο party», το οποίο και όντως πρόσφερε ο πρωταγωνιστής της βραδιάς, δείχνοντας ότι η επιστροφή στις εποχές που τον ανέδειξαν σε εγχώριο pop star συνεχίζει να απασχολεί...

Χώρος
Τεχνόπολη, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
17/9/2019
Φωτογράφος
Θάνος Λαΐνας
Χριστίνα Κουτρουλού
Χριστίνα Κουτρουλού

Και τι άλλο μπορεί να σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς για «ξέφρενο party» –συνδυασμός λέξεων κάπως αχρησιμοποίητος πια– αν όχι ήχοι και δραστηριότητες του 20ου αιώνα; Με άλλα λόγια, την Τετάρτη που μας πέρασε στήθηκε μια μικρή μουσική περιήγηση στα 1960s κι έπειτα χρόνια της ελληνικής  ποπ, με αφορμή τα 20 χρόνια της Τεχνόπολης.

Με τον κόσμο να εισέρχεται εγκαίρως παρ' όλο που το κέντρο ήταν κλειστό για αρκετή ώρα, αντίκριζες κυρίως ζευγάρια, αλλά και παρέες, με το ηλικιακό φάσμα να κυμαίνεται στο 30+. Απέναντί τους, στη σκηνή, έμελλε να βρεθούν καλλιτέχνες που στάθηκαν σημείο αναφοράς για την εγχώρια ποπ, αλλά κι εκείνοι οι οποίοι μετέπειτα τους μελέτησαν/διασκεύασαν.

Τη βραδιά άνοιξε ο Monsieur Minimal με το τραγούδι "Erotica", από τον τελευταίο του, ομώνυμο δίσκο (2017). Iδιαίτερα ευδιάθετος και εξωστρεφής, μας καλωσόρισε σε μια ατμοσφαιρική περιήγηση του έρωτα, καθώς δεν παρέβλεπε να ανακοινώνει κάθε φορά με ποιο τραγούδι θα συνεχίσει. Από το “Εδώ” και το “Τα Πιο Όμορφα Μας Πράγματα”, κατόπιν, σειρά είχε η εμφάνιση της Ανδριάνας Μπάμπαλη με το “Φλερτ” και το “Σ' Αγαπώ”. 

Με αυτήν τη βουτιά στα βαθιά, ωστόσο, ίσως χρειάζεται να φέρουμε στην επιφάνεια και μια συγκεκριμένη αντίληψη που έχουν ορισμένοι: να μπερδεύουν δηλαδή την ελαφράδα τέτοιων τραγουδιών, με την ευκολία. Όμως δεν είναι έτσι. Μπορεί να μην υπάρχει τίποτα το πολύ εξεζητημένο, αλλά προδιαθέτει να έχεις μια ερμηνεία με βάθος και μια θεατρικότητα –αν δεν μπορείς να τα δώσεις αυτά, το τραγούδι μοιάζει να χάνει τον χαρακτήρα του. Έτσι, ενώ το “Crazy Girl” και η διασκευή στο “Ο Άνθρωπός Μου” ταίριαξαν απόλυτα στη Μπάμπαλη, στο τραγούδι του Νίκου Μαμαγκάκη ήταν σαν να πέρασε απλά κοιτώντας. Και το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το ντουέτο της με τον Δάκη στο “Μίλα Μου”.

Ο οποίος Δάκης, με τη σειρά του, ξεσήκωσε το κοινό με το καλησπέρα, επιβεβαιώνοντας την επιλογή του από τον Monsieur Minimal για την πρόσφατη επιτυχία τους “Στιγμή”. Αέρινος, ελαφροκίνητος και παραστατικός, μας άπλωσε το χέρι για να μας σύρει στα κινηματογραφικά σοκάκια της Ύδρας ανάμεσα σε Γοργόνες και Μάγκες ("Τόσα Καλοκαίρια), μας έκανε να του βγάλουμε το καπέλο για ερμηνείες σαν κι αυτήν στο “Κορίτσι Στάσου Να Σου Πω” και μας χόρεψε με 1980s/1990s επιτυχίες του σαν το "Τσάι Με Λεμόνι", τη "Θωρακισμένη Mercedes" και το "Αλαλούμ". Το πρώτο κομμάτι της συναυλίας έκλεισε κατόπιν με τους τρεις τους να τραγουδούν μαζί το “Αγκαλιά”.

Με το πέρας ενός 10άλεπτου διαλείμματος και εν μέσω πομπώδους ήχου, έκανε επιτέλους την έμφανισή του o μοναδικός, θα τολμούσα να πω, Μιχάλης Ρακιντζής. Και, χωρίς πολλά-πολλά, μας έμπασε με το “14 Φλεβάρη” και το “Απαγωγή” στο νόημα της βραδιάς. Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί, ο Ρακιντζής αρέσκεται στις εκπλήξεις. Έχει δηλώσει εξάλλου αρκετές φορές ότι θέλει να ανανεώνει τα τραγούδια του, ίσως και να τα κάνει αγνώριστα. Πράγμα που το πέτυχε.

Πολλοί μάλιστα απ' το κοινό προσπαθούσαν να μαντέψουν κάθε φορά πριν μπουν οι στίχοι ποιο κομμάτι μπορεί να έπαιζε, χωρίς ωστόσο ιδιαίτερη επιτυχία –κάτι που προκαλούσε ξάφνιασμα, δίνοντας έναν παραπάνω ενθουσιασμό. Τα σόλο του Θοδωρή Ζήρα (κιθάρα), ακόμα και το μπλουζάκι του Γιώργου Πανταλoύ (keyboards) με στάμπα Iron Maiden, καθιστούσαν δεδομένο ότι ο ήχος του Ρακιντζή έχει σκληρύνει. Αυτό ίσως να δυσκόλεψε τα ηχεία της Τεχνόπολης, προξενώντας διάφορα μπουκώματα, πάντως δεν πτόησε κανέναν ιδιαίτερα.

O Ρακιντζής δεν επέμεινε όμως μόνο στα πειραγμένα του κομμάτια, τα ονομαζόμενα και «παλαβιάρικα» (όπως ο ίδιος τα χαρακτήρισε). Τα ηλεκτρονικά στοιχεία αγκάλιασαν τα ανατολικά –στα οποία το κοινό το κουνούσε λίγο παραπάνω– και έπειτα τα πιο μελωδικά σημεία, όταν έφτασε η ώρα για κάποιες μπαλάντες. Υπήρχε δηλαδή ένα μέτρο, που έδειχνε μελετημένο. Ακούστηκαν μεταξύ άλλων τα “Μωρό Μου Φάλτσο”, “Δεν Πάμε Καλά”, “Εγώ Και Ο Πουφ”, “Μη Μου Μιλάς Για Καλοκαίρια”, αλλά και το γκράντε cult κομμάτι “S.A.G.A.P.O.”, για να κλείσει το κύριο μέρος του live με το “Δικός Σου Για Πάντα”, πριν το μικρό encore που ολοκλήρωσε τη συναυλία.

Μπορεί λοιπόν να έχουν πάψει πια οι ακραίες εκδηλώσεις των fans (δεν ξηλώνουν πια κεραμίδια για μπουν στο καμαρίνι του), αποδείχθηκε όμως ότι διατηρούν μια σταθερή σχέση με τον Μιχάλη Ρακιντζή. Μπορεί και ο ίδιος να φόρεσε γραβάτα για τις Smooth Jazz Nights που παρουσίασε πέρυσι στον Σταυρό Του Νότου, αλλά σε όλα αυτά παραμένει ειλικρινής, οικείος, cool πάνω στη σκηνή και ταυτόχρονα εκείνο το σκληρό αγόρι με τα ιδρωμένα 1980s μπλουζάκια: δεν δίστασε δηλαδή να την πει τσαμπουκαλεμένα σε κάποιον από το κοινό, όταν του πέταξε μια εξυπνάδα περί φακών επαφής.

Είτε για καλό, είτε για κακό (κόντρες και αγάπες), είτε από περιέργεια ή από νοσταλγία και αναζήτηση μιας παλιάς ανεμελιάς, η επιστροφή σε εκείνες τις εποχές που ανέδειξαν τον Μιχάλη Ρακιντζή σε εγχώριο pop star συνεχίζει, απασχολεί και στρέφει κόσμο και καλλιτέχνες προς ανάγνωσή της.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με ηγέτιδα την Adrianne Lenker, έκαναν μια βαθιά συγκινητική και ταπεινή εμφάνιση, δίνοντας μια ...
Ο Γερμανός παραγωγός χάρισε στους παρευρισκόμενους στο Fuzz ένα κομψό, lo-fi ambient techno set,
Ενθουσιώδεις, παράφρονες, μα συνάμα επιβλητικοί, οι Νορβηγοί τίμησαν την πρώτη τους εμφάνιση στην

FEATURED TODAY

Ο Travis Scott στο Fortnite ήταν μόνο η αρχή ή απλά προϊόν των ημερών του; Η Τάνια Σκραπαλιώρη αναζήτησε απαντήσεις από επαγγελματίες του χώρου των

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το ομώνυμο ντεμπούτο των Central Pozitronics και αφήνει ντόπιες λεπίδες ελικοπτέρων να τον πετσοκόψουν.

Ο Άρης Καζακόπουλος φτιάχνει λίστες, λίστες, λίστες. Στο νέο του Listomania ακούει τα καλύτερα κομμάτια της Lady Gaga σε αντίστροφη μέτρηση.

HOT STORIES

Ακούστε το single από τον επερχόμενο δίσκο τους, Addict.

Smalfeels, Evankelos και η συλλογή Rare Finds σας περιμένουν σήμερα στο Bandcamp, που μηδενίζει την προμήθειά του.

Top
0
Shares